Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
In een paar eenvoudige stappen kunnen jouw bezoekers eenvoudig, snel en veilig tickets bestellen voor jouw event met het systeem van Flextickets.
Stappen om een ticketshop op te starten bij Flextickets:
Aanmelden: Meld je evenement gratis aan met gegevens van de organisatie, locatie, datum, tijden, en ticketprijzen. Een medewerker helpt bij het opzetten van de ticketpagina.
Inrichten ticketshop: Ontvang een ticketpagina in jouw huisstijlelementen. Bepaal zelf de prijzen, ticketsoorten, aantallen, en servicekosten.
Betalingen: Betalingen zoals iDEAL gaan via Mollie en komen direct op je rekening. Vandaar dat het nodig is om een account bij Mollie aan te vragen en te koppelen via ons dashboard. Dit wijst zich vanzelf in de stappen die ondernomen moeten worden.
Start ticketverkoop: Na goedkeuring van Mollie en de ticketpagina kan de verkoop gestart worden.
E-tickets: Tickets worden direct na aankoop als PDF met unieke QR-code per e-mail verzonden. De e-mail kan aangepast worden naar wens.
Scannen: Scan tickets eenvoudig met de Flextickets Scan App.
Dashboard en statistieken: Toegang tot een gebruiksvriendelijk dashboard voor inzicht in bezoekers, verkochte tickets en het beheren van reserveringen.
Uitgebreide informatie hoe dit stap voor stap wordt uitgelegd lees je hier.