Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen

Heb je vragen over Flextickets? Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over ticketverkoop, het betalingsplatform en ons dashboard. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

Met Flextickets kun je eenvoudig zelf online tickets verkopen voor elk type evenement, zonder vaste kosten of technische kennis. In een paar eenvoudige stappen kunnen jouw bezoekers eenvoudig, snel en veilig tickets bestellen voor jouw event met het systeem van Flextickets.

 

1. Aanmelden: Meld je evenement gratis aan met gegevens van de organisatie. Bepaal daarna de locatie, datum en tijd.

2. Inrichten ticketshop: Ontvang een ticketpagina in de stijl van jouw evenement. Bepaal zelf de prijzen, ticketsoorten, aantallen, en servicekosten.

3. Betalingen: Dit gaat veilig en snel via Mollie. Vraag daarom een account aan bij Mollie en koppel dit aan je Flextickets dashboard. Dit wijst zich vanzelf in de stappen die ondernomen moeten worden.

4. Start ticketverkoop: Na goedkeuring van Mollie en de ticketpagina kan de verkoop gestart worden.

5. E-tickets: Tickets worden direct na aankoop als PDF met unieke QR-code per e-mail verzonden. De e-mail kan aangepast worden naar wens.

6. Scannen: Scan tickets bij de entree met de Flextickets Scan App.

7. Dashboard en statistieken: Bekijk de verkochte tickets en beheer reserveringen in je eigen gebruiksvriendelijke dashboard.

Uitgebreide informatie hoe dit stap voor stap wordt uitgelegd lees je hier.