FAQ - Veelgestelde Vragen over Flextickets
Voordelen Flextickets
FAQ's

Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen

 

Algemeen

Categorie: Algemeen

In een paar eenvoudige stappen kunnen jouw bezoekers eenvoudig, snel en veilig tickets bestellen voor jouw event met het systeem van Flextickets.

Stappen om een ticketshop op te starten bij Flextickets:

Aanmelden: Meld je evenement gratis aan met gegevens van de organisatie, locatie, datum, tijden, en ticketprijzen. Een medewerker helpt bij het opzetten van de ticketpagina.

Inrichten ticketshop: Ontvang een ticketpagina in jouw huisstijlelementen. Bepaal zelf de prijzen, ticketsoorten, aantallen, en servicekosten.

Betalingen: Betalingen zoals iDEAL gaan via Mollie en komen direct op je rekening. Vandaar dat het nodig is om een account bij Mollie aan te vragen en te koppelen via ons dashboard. Dit wijst zich vanzelf in de stappen die ondernomen moeten worden.

Start ticketverkoop: Na goedkeuring van Mollie en de ticketpagina kan de verkoop gestart worden.

E-tickets: Tickets worden direct na aankoop als PDF met unieke QR-code per e-mail verzonden. De e-mail kan aangepast worden naar wens.

Scannen: Scan tickets eenvoudig met de Flextickets Scan App.

Dashboard en statistieken: Toegang tot een gebruiksvriendelijk dashboard voor inzicht in bezoekers, verkochte tickets en het beheren van reserveringen.

Uitgebreide informatie hoe dit stap voor stap wordt uitgelegd lees je hier.

Categorie: Algemeen

Wij werken met Mollie om op een veilige en betrouwbare manier het geld direct het geld op je eigen zakelijke rekening te laten storten. Inloggen of registreren kan via deze link.

Tag: mollie
Categorie: Algemeen

Uiteraard kun je geheel vrijblijvend een demo aanvragen. Vul je gegevens in en wij zorgen dat je een ticketshop krijgt voor het (fictieve) event. Ben je tevreden, dan zetten we het event om naar een live omgeving waardoor de ticketpagina direct gebruikt kan worden.

Tags: demo, ticketshop
Categorie: Algemeen

Ja, naast één of meerdaagse evenementen is Flextickets uitermate geschikt voor doorlopende ticketverkoop in de leisure branche, zoals speelparken en attractieparken. Neem contact met ons op als je twijfelt of Flextickets geschikt is voor jouw branche. We kunnen gratis een demo voor je inrichten.

Categorie: Algemeen

Zeker, op onze referentiepagina kun je de ervaringen van andere organisatoren lezen die gebruik hebben gemaakt van Flextickets. We zijn trots op onze klanttevredenheidsscore van 9.8/10 en de positieve feedback van onze klanten.

Categorie: Algemeen

Flextickets is geschikt voor alle soorten evenementen, van kleine voorstellingen en workshops tot grootschalige festivals en conferenties. Ons systeem is flexibel en kan zich aanpassen aan verschillende evenementstructuren, zoals meerdere showdagen, verschillende starttijden, ticketsoorten en kortingsacties.

Categorie: Algemeen

Flextickets is een innovatief ticketsysteem dat is ontworpen om de verkoop van tickets voor evenementen, voorstellingen, feesten, workshops, beurzen, pretparken, etc. eenvoudig en efficiënt te maken. Het biedt oplossingen voor zowel kleine als grote events, en rekent servicekosten per boeking in plaats van per ticket, wat voordelig is voor zowel bezoekers als organisatoren. Meer weten waarom de ticketservice van Flextickets zo uniek is? Bekijk stap voor stap uitgelegd hoe ons ticketsysteem werkt.

Categorie: Algemeen

Flextickets onderscheidt zich door de servicekosten per boeking in plaats van per ticket, directe uitbetalingen via Mollie, en persoonlijke service. Ons systeem is flexibel en kan worden aangepast aan de unieke behoeften van elk evenement, groot of klein.

Tag: kosten
Categorie: Algemeen

Nee wij werken niet met contracten. Je kan geheel vrijblijvend aanmelden en ons systeem testen. Ons ticketsysteem wordt ingezet voor éénmalige events, maar ook voor doorlopende events. Voor beide gevallen werken we niet met een contract.

Aanmelden: www.flextickets.nl/aanmelden
Demo aanvragen: www.flextickets.nl/demo-aanvragen

 

Tag: contract

Dashboard

Categorie: Dashboard

Om in te loggen op je Flextickets account, ga je naar het dashboard en klik je op ‘Inloggen’. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in om toegang te krijgen tot je dashboard en je evenementen te beheren.

Tag: dashboard
Categorie: Dashboard

Met Flextickets kun je je evenement eenvoudig beheren via ons intuïtieve dashboard. Hier kun je de statistieken bekijken van al je events, de ticketpagina aanpassen, prijzen instellen, maximale aantallen aanpassen, reserveringen bekijken, tickets omboeken en nogmaals versturen en nog veel meer. Daarnaast kun je via de scan-app eenvoudig toegang tot je evenement beheren en hiermee de QR-codes scannen.

Categorie: Dashboard

Ja, met Flextickets kun je gepersonaliseerde e-mailberichten versturen, met of zonder e-ticket. Deze berichten kun je geheel naar eigen inzicht opstellen, waardoor je communicatie met je bezoekers kunt afstemmen op je eigen wensen.

Categorie: Dashboard

Ja, Flextickets maakt het eenvoudig om kortingen en promoties aan te bieden. Je kunt kortingscodes instellen die bezoekers kunnen gebruiken bij het afrekenen. Je kan kiezen uit een kortingspercentage of een bedrag. Ook het maximaal aantal te gebruiken codes kun je aangeven.

Categorie: Dashboard

Flextickets kan jouw huisstijl integreren op de ticketpagina met afbeeldingen, tekst en kleuren binnen het format van de ticketpagina. Dit zorgt voor herkenning en vertrouwen bij kopers. Ook de e-tickets kunnen worden aangepast aan je eigen huisstijlkleuren. Deze aanpassingen kun je doen in het dashboard.

Kosten

Categorie: Kosten

Flextickets zorgt voor een veilige en betrouwbare ticketverkoopomgeving. We werken samen met Mollie voor betalingsverwerking, wat één van de meest vertrouwde betalingsproviders in Europa is. Dit garandeert veilige en snelle transacties.

Categorie: Kosten

Flextickets maakt gebruik van Mollie voor directe uitbetalingen. Dit betekent dat je snel en betrouwbaar toegang hebt tot je inkomsten uit de ticketverkoop. Vandaar dat het nodig is om zelf een account bij Mollie aan te vragen. Voor het goedkeuringsproces van Mollie kijken ze of je een geldige KvK inschrijving hebt en of je NAW gegevens duidelijk te vinden zijn op de website.

Categorie: Kosten

Ja, als organisator kun je Flextickets geheel gratis gebruiken, mits je de (lage) servicekosten doorberekend aan de bezoeker.

De bezoekers profiteren van lage servicekosten per boeking, dus niet per ticket. Dit wordt als zeer positief ervaren in de praktijk, aangezien veel ticketsystemen veel te hoge servicekosten per ticket rekenen. Meer informatie vind je op onze tarieven pagina.

Wij hanteren ook geen abonnementskosten en je zit nergens aan vast. Profiteer ook van de voordelen en vraag geheel vrijblijvend een demo ticketshop aan.

Categorie: Kosten

De btw factuur van Flextickets voor de organisator wordt automatisch iedere maand gegenereerd en is te downloaden via het dashboard van Flextickets onder het kopje ‘Facturen’.

Voor de eindklanten / bezoekers is het niet mogelijk om een factuur te downloaden van de bestelling.

Tag: factuur
Categorie: Kosten

Ja, met Flextickets kun je gratis tickets versturen naar VIPs en relaties. Dit maakt het eenvoudig om belangrijke gasten uit te nodigen zonder extra kosten. Uiteraard kun je ook e-tickets naar jezelf sturen om het systeem te testen. De e-mail bevestiging met e-tickets kun je geheel personaliseren.

Als je ingelogd bent in het dashboard en je gaat vervolgens naar de ticketpagina, dan zie je onderaan de pagina een extra knop verschijnen ‘direct boeken’. Hiermee kun je de gratis tickets versturen.

Categorie: Kosten

De manier waarop (service)kosten worden berekend, kan aanzienlijk variëren bij alle ticketsystemen. Flextickets hanteert servicekosten per boeking en niet per ticket, in tegenstelling tot bijna alle andere ticketsystemen. Bij bestellingen vanaf slechts 2 tickets komt Flextickets als goedkoopste ticketsysteem uit de vergelijking. Vergelijk het hier zelf.

Categorie: Kosten

Flextickets is gratis te gebruiken voor organisatoren mits de servicekosten worden doorberekent aan de bezoeker. We hanteren servicekosten per boeking in plaats van per ticket, wat betekent dat bezoekers niet extra worden belast naarmate ze meer tickets kopen. Dit maakt het voordelig voor zowel de bezoeker als de organisator. Bekijk alles over de tarieven op deze pagina.

Categorie: Kosten

Via Mollie kun je zelf bepalen welke betaalmethodes je gebruikt. In Nederland wordt iDEAL het meest gebruikt, maar in België bijvoorbeeld Bancontact. Hierdoor kunnen bezoekers betalen met de methode die voor hen het meest geschikt is.

Marketing

Categorie: Marketing

De Meta Pixel van Facebook is een analysetool waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten en inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website. De Facebook-pixel is volledig geïntegreerd in Flextickets. Slechts het toevoegen van een ID in het dashboard is voldoende.

Deze kun je vinden in het dashboard onder ‘Ticketpagina’.

Categorie: Marketing

De GTM (Google Tag Manager) is een gratis tool van Google waarmee je eenvoudig alle gebeurtenissen op je website kunt volgen en al je trackingcodes op één centrale plek kunt beheren. Het enige wat je hoeft te doen, is je GTM-nummer invoeren in ons dashboard.

Onder het menu item ‘Ticketpagina’ staat de optie om het ID toe te voegen. Deze begint altijd met “GTM-“.

Dit zorgt ervoor dat in de header en de body van de ticketpagina de specifieke code van de tagmanager wordt geplaatst.

Categorie: Marketing

Wil je meer weten over je bezoekers? Naast het e-mailadres kun je zelf bepalen welke vragen je op de ticketpagina stelt, zoals telefoonnummer en woonplaats. Daarnaast kun je checkboxen of keuzemenu’s toevoegen met vragen zoals: ‘Hoe heb je ons gevonden?’

Categorie: Marketing

Natuurlijk wil je zo veel mogelijk bezoekers naar je evenement halen. Door middel van goede timing en promotie kan je nog meer mensen enthousiast maken! Bekijk onze 12 tips om meer tickets te verkopen voor je evenement.

Categorie: Marketing

De ticketshop is te bereiken met een link. Deze link kan je gemakkelijk delen via je social media accounts. Op Facebook kan je de link in de berichttekst vermelden. Op Instagram kan je de link in de biografie van je account zetten, of de link toevoegen aan verhalen in de vorm van een knop. Meer weten hoe je dit kan doen? Kijk dan verder op deze pagina.

Categorie: Marketing

Met de export functie in het dashboard kan een Excel bestand met alle reserveringen, relevante details en e-mail adressen gegenereerd worden.

Het is mogelijk om vragen te stellen op de ticketpagina, zoals diverse keuze opties, leeftijd, dieetwensen, adres gegevens, etc. Deze worden ook getoond in het bestand dat geëxporteerd kan worden.

Tags: Excel, export
Categorie: Marketing

Uiteraard zijn alle reserveringen inzichtelijk in handige overzichten in het dashboard. Tevens is er een export functie beschikbaar in het dashboard om een Excel lijst met alle reserveringen met alle relevante details en e-mail adressen te downloaden.

Scannen

Categorie: Scannen

Wanneer de bezoekers arriveren op jouw evenement, controleer je of de tickets geldig zijn door ze te scannen. Iedere e-ticket is voorzien van een unieke QR-code en is één keer scanbaar. Wanneer de tickets gescand worden bij de toegangscontrole, kleurt het scherm groen, oranje of rood. Lees meer…

Categorie: Scannen

Flextickets biedt een gebruiksvriendelijke dashboard voor het beheren van je evenement, en een gratis scan-app voor het scannen van QR-codes bij de ingang van je event. Deze tools maken het beheer van je ticketverkoop en de toegang tot je evenement eenvoudig en efficiënt.

Support

Categorie: Support

Absoluut! Ons team biedt persoonlijke service en ondersteuning om je te helpen bij het opzetten van je ticketshop. We staan klaar om je vragen te beantwoorden en je door het proces te begeleiden, zodat je snel van start kunt gaan. Bij het aanvragen van een account vragen we in het 2e formulier om je event gegevens in te vullen. Eén van onze medewerker zal voor het grootste gedeelte geheel gratis de ticketshop inrichten. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.

Categorie: Support

Moet een event verplaatst worden? Met een eenvoudige handeling kunnen wij de dagen, tijden en tijdsloten omzetten naar een datum in de toekomst. Hierbij worden de tickets opnieuw gegenereerd en verstuurd per email. Uiteraard in overleg.

Categorie: Support

We zijn telefonisch bereikbaar op kantoortijden en 24/7 bereikbaar via de e-mail. Deze wordt dagelijks gelezen en waar nodig beantwoord.

Indien er dringende vragen zijn of als er support nodig is in het weekend, dan wordt dat geregeld.

Tickets

Categorie: Tickets

Voor sommige events is het handig om voordeeltickets aan te maken die meerdere dagen gebruikt kunnen worden. Omdat QR-codes normaal gesproken maar één keer gescand kunnen worden, biedt Flextickets een handige functionaliteit waarbij je met één klik de gescande tickets weer kunt vrijgeven voor de volgende dag. Dit maakt het beheren van meerdaagse toegang eenvoudig en efficiënt.

Categorie: Tickets

Je kunt verschillende tickettypes aanbieden met Flextickets. Of je nu standaard tickets, VIP-tickets, groepskortingen of early bird-tickets wilt aanbieden, ons systeem maakt het eenvoudig om verschillende ticketcategorieën in te stellen en te beheren.

Categorie: Tickets

Ieder ticket heeft een unieke QR code en kan maar één keer gescand worden. Het is wat ons betreft toegestaan om het ticket aan te bieden op bijvoorbeeld Ticketswap.

Categorie: Tickets

Tickets kunnen uiteraard nogmaals verstuurd worden vanuit het dashboard onder ‘Reserveringen’. Ook kunnen tickets worden omgeboekt naar een andere dag of tijdstip met een eenvoudige handeling. In het overzicht van alle reserveringen zoek je de betreffende naam, klik je op het (i) symbool en dan iets verder op de pagina staat de optie om de tickets om te boeken naar een andere datum/tijd. Kies eerst de gewenste periode (kies een periode in de toekomst) en selecteer de gewenste datum/tijd. Daarna druk je op de knop ‘opslaan en versturen’. De nieuwe tickets worden dan direct verstuurd naar de klant.

Als klanten tickets kwijt zijn, dan kunnen ze ook via deze link proberen of de tickets nogmaals verstuurd worden, mits ze het e-mail adres zonder fouten hebben ingevuld.

Categorie: Tickets

Het komt uiteraard voor dat een klant de e-tickets niet meer kan vinden in de mailbox. In het dashboard kun je met een paar eenvoudige klikken de tickets nogmaals versturen. De klant kan overigens ook zelf de tickets nogmaals laten versturen via deze link.

Tags: e-mail, kwijt, tickets

Werkwijze

Categorie: Werkwijze

Het starten met Flextickets is eenvoudig. Kijk hier voor alle stappen. Ga naar onze website en klik op ‘Begin Ticketshop’, of aanmelden in het hoofdmenu om je aan te melden. Volg de stappen om je evenement in te stellen en je eigen ticketshop te creëren. Ons team staat klaar om je te helpen waar nodig.

Categorie: Werkwijze

Je kunt Flextickets vrijblijvend uitproberen door je aan te melden via onze website of een demo aan te vragen. Dit geeft je de mogelijkheid om de functionaliteiten van ons platform te verkennen en te zien hoe eenvoudig het is om gratis je eigen ticketshop te beginnen.

Categorie: Werkwijze

Timeslots zijn tijdsintervallen waarin bezoekers tickets kunnen kopen voor een specifiek tijdstip of dag. Dit helpt om bezoekersstromen te spreiden en drukte te vermijden. Je kunt per locatie, dag en tijd het maximum aantal bezoekers instellen. Timeslots zijn ook ideaal voor doorlopende evenementen zoals musea, pretparken en attractieparken.

Tag: tijdsloten

Een greep uit onze evenementen

X-Mas Drive Thru
Pruuven
Welkom bij de Sint
Sinterklaas Show
Openluchttheater Engbergen
Openluchttheater
Dogsurvival
Dogsurvival
Vrienden van St. Joris
Land van Fluwel
Discoboot
Disco-Boot
DKLparty
DKLParty
Reconnect dag
Vlindorado
Achterhoek Beurzen
Weervisserij
Welkom op de middenstip 1
Carnaval
Bierproeverij
Bierproeverij
Varen met de sint
Varen met de sint
Sensire
Sensire Kerstmarkt
Kidspret
Kidspret
Kasteel Bergh
Kasteel Bergh
CitroClassica
Dansvoorstelling