Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
Marketing
De Meta Pixel van Facebook is een analysetool waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten en inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website. De Facebook-pixel is volledig geïntegreerd in Flextickets. Slechts het toevoegen van een ID in het dashboard is voldoende.
Deze kun je vinden in het dashboard onder ‘Ticketpagina’.
De GTM (Google Tag Manager) is een gratis tool van Google waarmee je eenvoudig alle gebeurtenissen op je website kunt volgen en al je trackingcodes op één centrale plek kunt beheren. Het enige wat je hoeft te doen, is je GTM-nummer invoeren in ons dashboard.
Onder het menu item ‘Ticketpagina’ staat de optie om het ID toe te voegen. Deze begint altijd met “GTM-“.
Dit zorgt ervoor dat in de header en de body van de ticketpagina de specifieke code van de tagmanager wordt geplaatst.
Wil je meer weten over je bezoekers? Naast het e-mailadres kun je zelf bepalen welke vragen je op de ticketpagina stelt, zoals telefoonnummer en woonplaats. Daarnaast kun je checkboxen of keuzemenu’s toevoegen met vragen zoals: ‘Hoe heb je ons gevonden?’
De ticketshop is te bereiken met een link. De link naar je ticketshop kan je gemakkelijk delen via je social media accounts. Op Facebook kan je de link in de berichttekst vermelden. Op Instagram kan je de link in de biografie van je account zetten, of de link toevoegen aan verhalen in de vorm van een knop. Meer weten hoe je dit kan doen? Kijk dan verder op deze pagina.
Uiteraard zijn alle reserveringen inzichtelijk in handige overzichten in het dashboard. Tevens is er een export functie beschikbaar in het dashboard om een Excel lijst met alle reserveringen met alle relevante details en e-mail adressen te downloaden.