Mollie gebruiken voor je ticketshop: complete gids

Mollie gebruiken voor je ticketshop: complete gids 1

Bij Flextickets werken we samen met Mollie als betalingsprovider. Mollie zorgt ervoor dat betalingen veilig, snel en betrouwbaar worden verwerkt. Hieronder leggen we uit hoe je je Mollie account opzet, zodat je direct kan beginnen met je ticketverkoop. In deze gids leggen we je uit over;

Registreren bij Mollie
Mollie koppelen aan je ticketshop
Uitbetalingen instellen
Betaalmethodes van Mollie
Waarom werkt Flextickets met Mollie?
Tips & veel gestelde vragen

Registreren bij Mollie

Om betalingen te ontvangen van je ticketverkoop heb je een eigen Mollie-account nodig. Je kunt je eenvoudig registreren via deze link:

Registreren bij Mollie

Wij werken met Mollie om op een veilige en betrouwbare manier het geld direct het geld op je eigen zakelijke rekening te laten storten.

Stap 1. Maak je account aan

Vul je naam, e-mailadres en wachtwoord in. Klik vervolgens op Aanmelden.

Stap 2. Bevestig e-mailadres

Na het aanmaken van je account krijg je een bevestigingsmail voor inloggen bij Mollie. Druk hier op de blauwe knop met Bevestig e-mailadres.

Stap 3. Vul de gevraagde gegevens in

Op de Start pagina in het Mollie dashboard staat een lijst met benodigde gegevens. Vul alle gevraagde bedrijfsgegevens in.
Let op: Je bankrekening moet een zakelijke rekening zijn. Dit is een eis die wordt gesteld door een aantal aanbieders van betalingsmethoden waar Mollie mee samenwerkt.

Mollie koppelen aan je Ticketshop

Als het goed is heb je alles afgerond en kan je aan de slag om Mollie te gebruiken voor je ticketshop. Dit doe je door naar je Flextickets dashboard te gaan, waar je vervolgens in het Mollie Connect tabblad je Mollie account koppelt.

Uitbetalingen instellen

De frequentie van uitbetalingen regel je zelf eenvoudig via Mollie. Zo kan je ervoor kiezen om dagelijks, wekelijks of maandelijks uitbetaald te worden. Onze ervaring is dat de maandelijkse uitbetaling het meest wordt gekozen. Dit maakt het namelijk makkelijker om je uitbetalingen in de boekhouding te verwerken.

Uitbetalingsfrequentie kiezen met de volgende stappen

  1. Ga naar je Mollie Dashboard en klik linksboven op de naam van je organisatie.
  2. Ga naar Organisatie instellingen > Balans
  3. Kies onder Uitbetaalfrequentie de gewenste frequentie

Het kan per betaalmethode verschillen hoelang de uitbetaling op zich laat wachten nadat je het hebt aangevraagd. Lees meer over uitbetalingen op de pagina van Mollie.

Betaalmethodes van Mollie

Met Mollie kunnen jouw bezoekers snel en vertrouwd afrekenen. Je kunt onder andere deze betaalmethodes activeren:

– iDEAL (NL)
– Bancontact (BE)
– Creditcard (Visa, Mastercard, etc.)
– Apple Pay
– PayPal
– En meer…

Je bepaalt zelf welke methodes je activeert in het Mollie-dashboard. Zo sluit je perfect aan op jouw doelgroep.

Waarom werkt Flextickets met Mollie?

Flextickets werkt samen met Mollie als betalingsprovider om onze klanten maximale vrijheid, veiligheid en gebruiksgemak te bieden bij het afrekenen. Hieronder de belangrijkste redenen waarom Flextickets kiest voor Mollie:

Inkomsten op eigen rekening

Door je eigen gratis Mollie rekening te koppelen ben je volledig in controle over je financiële stroom. Ontvang de inkomsten uit de kaartverkoop direct op je eigen rekening zonder tussenkomst van Flextickets. Wel zo handig!

Flexibele betalingsopties

Mollie ondersteunt een breed scala aan betaalmethoden, zoals iDEAL, Bancontact, Apple Pay, en meer. Hierdoor kunnen onze klanten afrekenen op de manier die voor hen het beste werkt. Deze flexibiliteit past perfect bij ons doel om een gebruiksvriendelijke en persoonlijke ervaring te bieden.

Veiligheid en betrouwbaarheid

Bij Flextickets staat veiligheid voorop. Betalingsprovider Mollie voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen, waaronder PCI-DSS-certificering, en biedt robuuste bescherming tegen fraude en ongeautoriseerde transacties. Hierdoor kunnen onze klanten met een gerust hart betalen.

Snelle en duidelijke betalingen

Mollie biedt een overzichtelijk dashboard met real-time inzicht in transacties en betalingen. Dit zorgt voor een snelle en transparante verwerking, zodat je altijd weet waar je aan toe bent en eenvoudig betalingen kunt volgen.

Internationaal & innovatief

Met Mollie kan Flextickets betalingen accepteren van klanten over de hele wereld. Zo bieden we niet alleen gemak voor Nederlandse klanten, maar kunnen we ook internationale klanten bedienen. Mollie is een innovatieve speler in de betalingsindustrie, die voortdurend nieuwe oplossingen ontwikkelt om het betaalproces te verbeteren. Door samen te werken met een betrouwbare en vooruitstrevende partner als Mollie, kan Flextickets inspelen op toekomstige ontwikkelingen en klantwensen.

Tips & veel gestelde vragen

Kan ik zonder zakelijke rekening een Mollie account aanvragen?

Voor het aanvragen van een Mollie account heb je een Kamer van Koophandel registratie nodig. Zonder een KvK-nummer kan je geen account maken, en dus ook geen Mollie gebruiken voor je ticketshop.

Hoe stort ik een betaling terug?

Mocht je om een bepaalde reden een klant de betaling terug willen storten, kan dit via Mollie. Via Transacties > Betalingen selecteer je de betaling die je wilt terugstorten. De kosten hiervoor vanuit Mollie zijn 25 cent per transactie.

Een reservering in Flextickets dient eveneens handmatig verwijderd te worden als deze niet meer geldig is. Hiervoor kun je naar ‘Reserveringen’, zoek je de betreffende reservering, klikt op het info symbool van de betreffende naam en dan kun je onderaan de pagina de gehele reservering verwijderen.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn Mollie account?

De support afdeling van Mollie vind je op help.mollie.com. Mocht je vragen hebben met betrekking tot het gebruiken van Mollie met je ticketshop, kan je op onze FAQ-pagina kijken. Voor verdere hulp kan je ons telefonisch bereiken of via de mail.