Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
Algemeen
In een paar eenvoudige stappen kunnen jouw bezoekers eenvoudig, snel en veilig tickets bestellen voor jouw event met het systeem van Flextickets.
Stappen om een ticketshop op te starten bij Flextickets:
Aanmelden: Meld je evenement gratis aan met gegevens van de organisatie, locatie, datum, tijden, en ticketprijzen. Een medewerker helpt bij het opzetten van de ticketpagina.
Inrichten ticketshop: Ontvang een ticketpagina in jouw huisstijlelementen. Bepaal zelf de prijzen, ticketsoorten, aantallen, en servicekosten.
Betalingen: Betalingen zoals iDEAL gaan via Mollie en komen direct op je rekening. Vandaar dat het nodig is om een account bij Mollie aan te vragen en te koppelen via ons dashboard. Dit wijst zich vanzelf in de stappen die ondernomen moeten worden.
Start ticketverkoop: Na goedkeuring van Mollie en de ticketpagina kan de verkoop gestart worden.
E-tickets: Tickets worden direct na aankoop als PDF met unieke QR-code per e-mail verzonden. De e-mail kan aangepast worden naar wens.
Scannen: Scan tickets eenvoudig met de Flextickets Scan App.
Dashboard en statistieken: Toegang tot een gebruiksvriendelijk dashboard voor inzicht in bezoekers, verkochte tickets en het beheren van reserveringen.
Uitgebreide informatie hoe dit stap voor stap wordt uitgelegd lees je hier.
Ja, naast één of meerdaagse evenementen is Flextickets uitermate geschikt voor doorlopende ticketverkoop in de leisure branche, zoals speelparken en attractieparken. Neem contact met ons op als je twijfelt of Flextickets geschikt is voor jouw branche. We kunnen gratis een demo voor je inrichten.
Zeker, op onze referentiepagina kun je de ervaringen van andere organisatoren lezen die gebruik hebben gemaakt van Flextickets. We zijn trots op onze klanttevredenheidsscore van 9.8/10 en de positieve feedback van onze klanten.
Flextickets is geschikt voor alle soorten evenementen, van kleine voorstellingen en workshops tot grootschalige festivals en conferenties. Ons systeem is flexibel en kan zich aanpassen aan verschillende evenementstructuren, zoals meerdere showdagen, verschillende starttijden, ticketsoorten en kortingsacties.
Flextickets is een innovatief ticketsysteem dat is ontworpen om de verkoop van tickets voor evenementen, voorstellingen, feesten, workshops, beurzen, pretparken, etc. eenvoudig en efficiënt te maken. Het biedt oplossingen voor zowel kleine als grote events, en rekent servicekosten per boeking in plaats van per ticket, wat voordelig is voor zowel bezoekers als organisatoren. Meer weten waarom de ticketservice van Flextickets zo uniek is? Bekijk stap voor stap uitgelegd hoe ons ticketsysteem werkt.
Flextickets onderscheidt zich door de servicekosten per boeking in plaats van per ticket, directe uitbetalingen via Mollie, en persoonlijke service. Ons systeem is flexibel en kan worden aangepast aan de unieke behoeften van elk evenement, groot of klein.
Nee wij werken niet met contracten. Je kan geheel vrijblijvend aanmelden en ons systeem testen. Ons ticketsysteem wordt ingezet voor éénmalige events, maar ook voor doorlopende events. Voor beide gevallen werken we niet met een contract.
Aanmelden: www.flextickets.nl/aanmelden
Demo aanvragen: www.flextickets.nl/demo-aanvragen
Dashboard
Met Flextickets kun je je evenement eenvoudig beheren via ons intuïtieve dashboard. Hier kun je de statistieken bekijken van al je events, de ticketpagina aanpassen, prijzen instellen, maximale aantallen aanpassen, reserveringen bekijken, tickets omboeken en nogmaals versturen en nog veel meer. Daarnaast kun je via de scan-app eenvoudig toegang tot je evenement beheren en hiermee de QR-codes scannen.
Ja, met Flextickets kun je gepersonaliseerde e-mailberichten versturen, met of zonder e-ticket. Deze berichten kun je geheel naar eigen inzicht opstellen, waardoor je communicatie met je bezoekers kunt afstemmen op je eigen wensen.
Ja, Flextickets maakt het eenvoudig om kortingen en promoties aan te bieden. Je kunt kortingscodes instellen die bezoekers kunnen gebruiken bij het afrekenen. Je kan kiezen uit een kortingspercentage of een bedrag. Ook het maximaal aantal te gebruiken codes kun je aangeven.
Flextickets kan jouw huisstijl integreren op de ticketpagina met afbeeldingen, tekst en kleuren binnen het format van de ticketpagina. Dit zorgt voor herkenning en vertrouwen bij kopers. Ook de e-tickets kunnen worden aangepast aan je eigen huisstijlkleuren. Deze aanpassingen kun je doen in het dashboard.
Kosten
Flextickets zorgt voor een veilige en betrouwbare ticketverkoopomgeving. We werken samen met Mollie voor betalingsverwerking, wat één van de meest vertrouwde betalingsproviders in Europa is. Dit garandeert veilige en snelle transacties.
Flextickets maakt gebruik van Mollie voor directe uitbetalingen. Dit betekent dat je snel en betrouwbaar toegang hebt tot je inkomsten uit de ticketverkoop. Vandaar dat het nodig is om zelf een account bij Mollie aan te vragen. Voor het goedkeuringsproces van Mollie kijken ze of je een geldige KvK inschrijving hebt en of je NAW gegevens duidelijk te vinden zijn op de website.
Ja, als organisator kun je Flextickets geheel gratis gebruiken, mits je de (lage) servicekosten doorberekend aan de bezoeker.
De bezoekers profiteren van lage servicekosten per boeking, dus niet per ticket. Dit wordt als zeer positief ervaren in de praktijk, aangezien veel ticketsystemen veel te hoge servicekosten per ticket rekenen. Meer informatie vind je op onze tarieven pagina.
Wij hanteren ook geen abonnementskosten en je zit nergens aan vast. Profiteer ook van de voordelen en vraag geheel vrijblijvend een demo ticketshop aan.
De btw factuur van Flextickets voor de organisator wordt automatisch iedere maand gegenereerd en is te downloaden via het dashboard van Flextickets onder het kopje ‘Facturen’.
Voor de eindklanten / bezoekers is het niet mogelijk om een factuur te downloaden van de bestelling.
Ja, met Flextickets kun je gratis tickets versturen naar VIPs en relaties. Dit maakt het eenvoudig om belangrijke gasten uit te nodigen zonder extra kosten. Uiteraard kun je ook e-tickets naar jezelf sturen om het systeem te testen. De e-mail bevestiging met e-tickets kun je geheel personaliseren.
Als je ingelogd bent in het dashboard en je gaat vervolgens naar de ticketpagina, dan zie je onderaan de pagina een extra knop verschijnen ‘direct boeken’. Hiermee kun je de gratis tickets versturen.
De manier waarop (service)kosten worden berekend, kan aanzienlijk variëren bij alle ticketsystemen. Flextickets hanteert servicekosten per boeking en niet per ticket, in tegenstelling tot bijna alle andere ticketsystemen. Bij bestellingen vanaf slechts 2 tickets komt Flextickets als goedkoopste ticketsysteem uit de vergelijking. Vergelijk het hier zelf.
Flextickets is gratis te gebruiken voor organisatoren mits de servicekosten worden doorberekent aan de bezoeker. We hanteren servicekosten per boeking in plaats van per ticket, wat betekent dat bezoekers niet extra worden belast naarmate ze meer tickets kopen. Dit maakt het voordelig voor zowel de bezoeker als de organisator. Bekijk alles over de tarieven op deze pagina.
Via Mollie kun je zelf bepalen welke betaalmethodes je gebruikt. In Nederland wordt iDEAL het meest gebruikt, maar in België bijvoorbeeld Bancontact. Hierdoor kunnen bezoekers betalen met de methode die voor hen het meest geschikt is.
Marketing
De Meta Pixel van Facebook is een analysetool waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten en inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website. De Facebook-pixel is volledig geïntegreerd in Flextickets. Slechts het toevoegen van een ID in het dashboard is voldoende.
Deze kun je vinden in het dashboard onder ‘Ticketpagina’.
De GTM (Google Tag Manager) is een gratis tool van Google waarmee je eenvoudig alle gebeurtenissen op je website kunt volgen en al je trackingcodes op één centrale plek kunt beheren. Het enige wat je hoeft te doen, is je GTM-nummer invoeren in ons dashboard.
Onder het menu item ‘Ticketpagina’ staat de optie om het ID toe te voegen. Deze begint altijd met “GTM-“.
Dit zorgt ervoor dat in de header en de body van de ticketpagina de specifieke code van de tagmanager wordt geplaatst.
Wil je meer weten over je bezoekers? Naast het e-mailadres kun je zelf bepalen welke vragen je op de ticketpagina stelt, zoals telefoonnummer en woonplaats. Daarnaast kun je checkboxen of keuzemenu’s toevoegen met vragen zoals: ‘Hoe heb je ons gevonden?’
Natuurlijk wil je zo veel mogelijk bezoekers naar je evenement halen. Door middel van goede timing en promotie kan je nog meer mensen enthousiast maken! Bekijk onze 12 tips om meer tickets te verkopen voor je evenement.
De ticketshop is te bereiken met een link. Deze link kan je gemakkelijk delen via je social media accounts. Op Facebook kan je de link in de berichttekst vermelden. Op Instagram kan je de link in de biografie van je account zetten, of de link toevoegen aan verhalen in de vorm van een knop. Meer weten hoe je dit kan doen? Kijk dan verder op deze pagina.
Met de export functie in het dashboard kan een Excel bestand met alle reserveringen, relevante details en e-mail adressen gegenereerd worden.
Het is mogelijk om vragen te stellen op de ticketpagina, zoals diverse keuze opties, leeftijd, dieetwensen, adres gegevens, etc. Deze worden ook getoond in het bestand dat geëxporteerd kan worden.
Uiteraard zijn alle reserveringen inzichtelijk in handige overzichten in het dashboard. Tevens is er een export functie beschikbaar in het dashboard om een Excel lijst met alle reserveringen met alle relevante details en e-mail adressen te downloaden.
Scannen
Wanneer de bezoekers arriveren op jouw evenement, controleer je of de tickets geldig zijn door ze te scannen. Iedere e-ticket is voorzien van een unieke QR-code en is één keer scanbaar. Wanneer de tickets gescand worden bij de toegangscontrole, kleurt het scherm groen, oranje of rood. Lees meer…
Support
Absoluut! Ons team biedt persoonlijke service en ondersteuning om je te helpen bij het opzetten van je ticketshop. We staan klaar om je vragen te beantwoorden en je door het proces te begeleiden, zodat je snel van start kunt gaan. Bij het aanvragen van een account vragen we in het 2e formulier om je event gegevens in te vullen. Eén van onze medewerker zal voor het grootste gedeelte geheel gratis de ticketshop inrichten. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.
Moet een event verplaatst worden? Met een eenvoudige handeling kunnen wij de dagen, tijden en tijdsloten omzetten naar een datum in de toekomst. Hierbij worden de tickets opnieuw gegenereerd en verstuurd per email. Uiteraard in overleg.
We zijn telefonisch bereikbaar op kantoortijden en 24/7 bereikbaar via de e-mail. Deze wordt dagelijks gelezen en waar nodig beantwoord.
Indien er dringende vragen zijn of als er support nodig is in het weekend, dan wordt dat geregeld.
Tickets
Voor sommige events is het handig om voordeeltickets aan te maken die meerdere dagen gebruikt kunnen worden. Omdat QR-codes normaal gesproken maar één keer gescand kunnen worden, biedt Flextickets een handige functionaliteit waarbij je met één klik de gescande tickets weer kunt vrijgeven voor de volgende dag. Dit maakt het beheren van meerdaagse toegang eenvoudig en efficiënt.
Je kunt verschillende tickettypes aanbieden met Flextickets. Of je nu standaard tickets, VIP-tickets, groepskortingen of early bird-tickets wilt aanbieden, ons systeem maakt het eenvoudig om verschillende ticketcategorieën in te stellen en te beheren.
Ieder ticket heeft een unieke QR code en kan maar één keer gescand worden. Het is wat ons betreft toegestaan om het ticket aan te bieden op bijvoorbeeld Ticketswap.
Tickets kunnen uiteraard nogmaals verstuurd worden vanuit het dashboard onder ‘Reserveringen’. Ook kunnen tickets worden omgeboekt naar een andere dag of tijdstip met een eenvoudige handeling. In het overzicht van alle reserveringen zoek je de betreffende naam, klik je op het (i) symbool en dan iets verder op de pagina staat de optie om de tickets om te boeken naar een andere datum/tijd. Kies eerst de gewenste periode (kies een periode in de toekomst) en selecteer de gewenste datum/tijd. Daarna druk je op de knop ‘opslaan en versturen’. De nieuwe tickets worden dan direct verstuurd naar de klant.
Als klanten tickets kwijt zijn, dan kunnen ze ook via deze link proberen of de tickets nogmaals verstuurd worden, mits ze het e-mail adres zonder fouten hebben ingevuld.
Werkwijze
Het starten met Flextickets is eenvoudig. Kijk hier voor alle stappen. Ga naar onze website en klik op ‘Begin Ticketshop’, of aanmelden in het hoofdmenu om je aan te melden. Volg de stappen om je evenement in te stellen en je eigen ticketshop te creëren. Ons team staat klaar om je te helpen waar nodig.
Je kunt Flextickets vrijblijvend uitproberen door je aan te melden via onze website of een demo aan te vragen. Dit geeft je de mogelijkheid om de functionaliteiten van ons platform te verkennen en te zien hoe eenvoudig het is om gratis je eigen ticketshop te beginnen.
Timeslots zijn tijdsintervallen waarin bezoekers tickets kunnen kopen voor een specifiek tijdstip of dag. Dit helpt om bezoekersstromen te spreiden en drukte te vermijden. Je kunt per locatie, dag en tijd het maximum aantal bezoekers instellen. Timeslots zijn ook ideaal voor doorlopende evenementen zoals musea, pretparken en attractieparken.