Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
Heb je vragen over Flextickets? Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over ticketverkoop, het betalingsplatform en ons dashboard. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Marketing
De Meta Pixel van Facebook is een analysetool waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten en inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website. De Facebook-pixel is volledig geïntegreerd in Flextickets. Slechts het toevoegen van een ID in het dashboard is voldoende.
Deze kun je vinden in het dashboard onder ‘Ticketpagina’.
De GTM (Google Tag Manager) is een gratis tool van Google waarmee je eenvoudig alle gebeurtenissen op je website kunt volgen en al je trackingcodes op één centrale plek kunt beheren. Het enige wat je hoeft te doen, is je GTM-nummer invoeren in ons dashboard.
Onder het menu item ‘Ticketpagina’ staat de optie om het ID toe te voegen. Deze begint altijd met “GTM-“.
Dit zorgt ervoor dat in de header en de body van de ticketpagina de specifieke code van de tagmanager wordt geplaatst.
Wil je meer informatie krijgen over je bezoekers? Naast het e-mailadres kun je zelf bepalen welke vragen je op de ticketpagina stelt, zoals telefoonnummer en woonplaats. Daarnaast kun je checkboxen of keuzemenu’s toevoegen met vragen zoals: ‘Hoe heb je ons gevonden?’
Je kunt Flextickets niet direct koppelen met Mailchimp, maar je kunt wel eenvoudig de gegevens importeren naar je mailing tool. Kopieer de e-mailgegevens van je bezoekers en zet deze in een lijst, en importeer de gegevens naar bijvoorbeeld Mailchimp.
In het Flextickets dashboard kan je gepersonaliseerde e-mails naar je bezoekers sturen, zonder externe tools te gebruiken.
Natuurlijk wil je zo veel mogelijk bezoekers naar je evenement halen. Door middel van goede timing en promotie kan je nog meer mensen enthousiast maken! Bekijk onze 12 tips om meer tickets te verkopen voor je evenement.
Om de ticketshop op je eigen website te integreren, kan je de link op je website plaatsen. Omdat de ticketpagina wordt opgemaakt in de stijl van jouw evenement, voelt het voor je bezoekers vertrouwd aan, ook al openen ze een pagina.
Om de ticketverkoop zo duidelijk mogelijk te maken, kan je een knop toevoegen met de tekst ‘tickets kopen‘, die kopers doorstuurt naar de ticketshop. Wanneer de bezoeker op de ticketpagina is, is de kans groot dat ze direct een ticket kopen. Onze ticketshops hebben vaak een zeer hoog conversiepercentage.
De ticketshop is te bereiken met een link. De link naar je ticketshop kan je gemakkelijk delen via je social media accounts.
Facebook: Op Facebook kan je de link in de berichttekst vermelden, of in de intro van jouw evenementpagina.
Instagram: Op Instagram kan je de link in de biografie van je account zetten, of een linktree maken met meerdere links van jouw evenement.
Ook kan je een link toevoegen aan verhalen in de vorm van een knop. Meer weten hoe je dit kan doen? Kijk dan verder op deze pagina.
Daarnaast kan je ook advertenties plaatsen op social media. Gebruik hiervoor mooie visuals, duidelijke info en een call-to-action om zoveel mogelijk potentiële bezoekers te bereiken.
Je kunt Google Analytics koppelen aan je ticketsysteem, door gebruik te maken van Google Tag Manager (GTM). In het Flextickets dashboard vind je onder “Ticketpagina” een veld om je GTM-ID in te vullen. Wanneer je jouw Google Tag Manager code koppelt, kun je via GTM allerlei tracking toevoegen – bijvoorbeeld Google Analytics, Facebook Pixel of andere scripts. Op die manier meet je het bezoekersgedrag en de conversies op je ticketshop. Zo houd je inzicht in hoeveel mensen de ticketpagina bezoeken en hoeveel daarvan een ticket kopen, allemaal binnen je eigen Analytics-omgeving.
Met de export functie in het dashboard kan een Excel bestand met alle reserveringen, relevante details en e-mail adressen gegenereerd worden.
Het is mogelijk om vragen te stellen op de ticketpagina, zoals diverse keuze opties, leeftijd, dieetwensen, adres gegevens, etc. Deze worden ook getoond in het bestand dat geëxporteerd kan worden.
Uiteraard zijn alle reserveringen inzichtelijk in handige overzichten in het dashboard. Tevens is er een export functie beschikbaar in het dashboard om een Excel lijst met alle reserveringen met alle relevante details en e-mail adressen te downloaden.