Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen

Heb je vragen over Flextickets? Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over ticketverkoop, het betalingsplatform en ons dashboard. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

Support

Wil je je event verplaatsen? Met een eenvoudige handeling kunnen wij de dagen, tijden en tijdsloten omzetten naar een datum in de toekomst. Hierbij worden de tickets opnieuw gegenereerd en verstuurd per email. Uiteraard gebeurt dit altijd in overleg met de organisator.

Tickets

Ja, als organisator kun je tickets opnieuw versturen, aanpassen of verplaatsen naar een andere datum of tijdslot via het dashboard. Tickets kunnen eenvoudig opnieuw verstuurd worden via het dashboard onder ‘Reserveringen’. Dit biedt de mogelijkheid om tickets opnieuw te verzenden naar hetzelfde e-mailadres of, indien gewenst, naar een ander e-mailadres. Deze functionaliteit is handig wanneer een klant aangeeft de tickets niet te hebben ontvangen of wanneer een correctie nodig is.

Daarnaast is het mogelijk om tickets om te boeken naar een andere dag of een ander tijdstip. Dit proces is eenvoudig en snel uit te voeren. Ga hiervoor naar het overzicht van alle reserveringen en zoek op naam of reserveringsnummer om de juiste boeking te vinden. Zodra je de betreffende reservering hebt geopend, scroll je iets verder naar beneden op de pagina. Daar vind je de optie om de tickets om te boeken.

Om de wijziging door te voeren, begin je met het selecteren van een nieuwe periode. Hierbij is het belangrijk dat de gekozen periode in de toekomst ligt. Vervolgens kies je de exacte datum en het gewenste tijdstip waarop de reservering verplaatst moet worden.

Wanneer alle gegevens correct zijn ingevuld, druk je op de knop ‘Opslaan en versturen’. Hiermee wordt de wijziging definitief gemaakt en worden de nieuwe tickets direct per e-mail naar de klant verzonden. Zo heeft de klant meteen de juiste informatie en nieuwe tickets.

Als klanten tickets kwijt zijn, dan kunnen ze ook via deze link proberen of de tickets nogmaals verstuurd worden, mits ze het e-mail adres zonder fouten hebben ingevuld.

Werkwijze

Timeslots zijn vaste tijdsintervallen waarin bezoekers een ticket reserveren voor een specifiek dagdeel of tijdstip. Hiermee kun je bezoekersstromen beter verdelen en overvolle momenten voorkomen. Het systeem van Flextickets maakt het mogelijk om voor elke dag, locatie of activiteit een maximum aantal bezoekers in te stellen. Zodra een tijdslot vol is, wordt dit automatisch zichtbaar in de ticketshop zodat bezoekers eenvoudig een ander tijdstip kunnen kiezen.

Timeslots zijn ideaal voor locaties en evenementen met een continue bezoekersstroom, zoals musea, dierentuinen, attractieparken, tentoonstellingen en workshops. Ook winkels, markten of seizoensevenementen kunnen met timeslots de capaciteit beter beheren en een prettigere bezoekerservaring bieden.

Organisatoren zien in het dashboard real-time hoeveel bezoekers er per tijdslot zijn aangemeld. Dit geeft inzicht in de drukte, personeelsplanning en logistiek. Zo houd je grip op de organisatie en blijft de beleving voor bezoekers overzichtelijk en ontspannen.

Voorbeeld in een ticketshop:

Timeslots ticketshop