Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
Tickets
Voor sommige events is het handig om voordeeltickets zoals combi- of passe partout tickets aan te maken die meerdere dagen gebruikt kunnen worden. Omdat QR-codes normaal gesproken maar één keer gescand kunnen worden, biedt Flextickets een handige functionaliteit waarbij je met één klik de gescande tickets weer kunt vrijgeven voor de volgende dag. Dit maakt het beheren van meerdaagse toegang eenvoudig en efficiënt.
Je kunt verschillende tickettypes aanbieden met Flextickets. Of je nu standaard tickets, VIP-tickets, groepskortingen of early bird-tickets wilt aanbieden, ons systeem maakt het eenvoudig om verschillende ticketcategorieën in te stellen en te beheren.
Ieder ticket heeft een unieke QR code en kan maar één keer gescand worden. Het is wat ons betreft toegestaan om het ticket aan te bieden op bijvoorbeeld Ticketswap.
Tickets kunnen uiteraard nogmaals verstuurd worden vanuit het dashboard onder ‘Reserveringen’. Ook kan je tickets omboeken naar een andere dag of tijdstip met een eenvoudige handeling. In het overzicht van alle reserveringen zoek je de betreffende naam, klik je op het (i) symbool. Iets verder op de pagina staat de optie om de tickets om te boeken naar een andere datum/tijd. Kies eerst de gewenste periode (kies een periode in de toekomst) en selecteer de gewenste datum/tijd. Daarna druk je op de knop ‘opslaan en versturen’. De nieuwe tickets worden dan direct verstuurd naar de klant.
Als klanten tickets kwijt zijn, dan kunnen ze ook via deze link proberen of de tickets nogmaals verstuurd worden, mits ze het e-mail adres zonder fouten hebben ingevuld.